Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail, który podałeś przy zakładaniu konta wyślemy hasło.
adres email:
Zaloguj się
login:
hasło:
PROFIL STOPNIA I-GO:
- KONTO BEZPŁATNE
- UMOŻLIWIA DOKONYWANIE ZAKUPÓW NA PORTALU
- UMOŻLIWIA KORZYSTANIE Z KOMUNIKATORÓW: VIDEO CZAT, FORUM ORAZ BLOGA
- UMOŻLIWIA PREZENTACJĘ SWOJEJ TWÓRCZOŚCI W SPOŁECZNOŚCI FORMWELL.PL
- PROFIL WIDOCZNY PO WYSZUKANIU PRZEZ WYSZUKIWARKĘ
CHCESZ ZAŁOŻYĆ PROFIL STOPNIA I-GO - NACIŚNIJ zarejestruj

JEŻELI JESTEŚ ARTYSTĄ, PROJEKTANTEM, ARCHITEKTEM, ZAPRASZAMY DO ZAŁOŻENIA PROFILU STOPNIA II-GO. KORZYŚCI Z ZAŁOŻENIA PROFILU
- PODPISANIE UMOWY HANDLOWEJ Z PORTALEM
- SPRZEDAŻ SWOICH PRAC
- PREZENTACJA I PROMOCJA SWOJEJ TWÓRCZOŚCI NA STRONACH PORTALU I POZA PORTALEM
- KORZYSTANIE Z KOMUNIKATORÓW: VIDEO CZAT (TAKŻE ORGANIZOWANIE), FORUM ORAZ BLOGA
- DOKONYWANIE ZAKUPÓW NA PORTALU
- KONTO BEZPŁATNE
CHCESZ ZAŁOŻYĆ PROFIL STOPNIA II-GO - NACIŚNIJ zgłoś się

O designie w biznesie w ramach VI Forum Rozwoju Mazowsza I 7-8.10.2015 I Warszawa

Forum Rozwoju Mazowsza to wydarzenie mające na celu popularyzację innowacyjności i przedsiębiorczości w województwie mazowieckim. Forum skierowane jest do: przedsiębiorców, samorządów, pracowników nauki, do firm chcących zbudować przewagę konkurencyjną ze wsparciem środków unijnych oraz do osób chcących rozwijać kompetencje w zakresie nowych technologii oraz wszystkich szukających przedsiębiorczych rozwiązań i inspiracji. Jednym z obszarów prezentowanych w ramach Forum będzie Strefa Design – Wzornictwo.

W ramach Strefy Designu pokazane zostaną przykłady polskich firm i organizacji, wdrażających projektowanie na poziomie strategicznym zarówno w produktach, jak i usługach. Wśród nich: Florabo, Zieta Prozessdesign, Shima, ELZAB, Narodowy Instytut Audiowizualny NInA, Uniwersytet Karola Wyszyńskiego (UKSW), Managers Group MA oraz Vzór.

"Design jest wśród przedsiębiorców często postrzegany jedynie jako narzędzie stylizacji istniejących produktów. W moim odczuciu to błąd. Design to nie tylko tworzenie "ładnych" przedmiotów, ale proces inteligentnego nazywania, a następnie rozwiązywania problemów. To narzędzie do budowy nowej oferty produktowej i usługowej, narzędzie do podnoszenia efektywności i konkurencyjności firm. W ten sposób traktujemy design w naszej firmie. W ramach Strefy Designu na Forum Rozwoju Mazowsza pokazujemy jak świadome, strategiczne zarządzanie designem przekłada się na wymierne rezultaty, prezentując przykłady polskich firm i organizacji, które rozumieją potencjał designu" - mówi Wojciech Gackowski, członek Zarządu, Willson & Brown – lidera Strefy Design.
 
Design jako narzędzie zarządzania strategicznego zarówno w biznesie, jak i w sektorze publicznym, wpływa na tworzenie innowacyjnych rozwiązań, a w konsekwencji, podnoszenie konkurencyjności firm oraz poziomu naszego życia jako konsumentów. W wielu krajach europejskich design stał się integralną częścią strategii innowacji.

W dostępie do usług związanych z designem i uświadamianiu, jakie znacznie ma on dla organizacji, ważną rolę odgrywają centra designu. Ich rolą jest edukacja i wspieranie świadomego stosowania designu przez firmy oraz instytucje, jak również zapewnianie dostępu do specjalistów i usług niezbędnych do efektywnej realizacji poszczególnych etapów procesu projektowego.

Spółka Willson & Brown to europejski lider branży ekspozycji luksusowych produktów takich jak kosmetyki, alkohole lub elektronika. Firma swoim zasięgiem obejmuje ponad 65 państw współpracując z największymi światowymi koncernami. Doświadczony zespół 80 projektantów, konstruktorów i managerów dostarcza rozwiązania na zlecenie wymagających klientów. W ciągu roku Willson & Brown realizuje ponad 2 tys. indywidualnych zleceń, a Dział Designu i Developmentu  przygotowuje ponad 1200 prototypów rocznie. Praktyczna wiedza i szeroki wachlarz technologii, skupionych pod jednym dachem, są wartością unikalną w skali Europy jednocześnie pozwalają firmie dostarczać nowatorskie rozwiązania ekspozycyjne, które są doceniane na wielu prestiżowych konkursach.

Willson & Brown jest partnerem nowo powstającego Centrum Designu, tworzonego w ramach CZIiTT, realizowanego we współpracy z Politechniką Warszawską i szeroką grupą partnerów.

VI Forum Rozwoju Mazowsza to konferencja promująca nowy okres programowania funduszy unijnych na lata 2014-2020, mająca na celu popularyzację innowacyjności i przedsiębiorczości w województwie mazowieckim. Podczas dwóch dni wydarzenia, zaprezentowane zostaną osiągnięcia, których udało się dokonać przy wsparciu funduszy unijnych z poprzedniego okresu programowania, w tym duże inwestycje infrastrukturalne. Uczestnicy zdobędą informacje na temat nowej perspektywy unijnej a  także najlepszych zagranicznych praktyk, które możemy zaimplementować w przyszłości.

Tegoroczna edycja Forum Rozwoju Mazowsza, poświęcona będzie szeroko pojętej innowacyjności. Wśród wystawców i gości znajdą się przedsiębiorstwa i organizacje związane z nowoczesnymi kampusami, smart city, r&d, innowacjami społecznymi, finansowaniem innowacji, startupami oraz polskimi produktami. Oprócz elementów o charakterze konferencyjno- wystawienniczych na uczestników wydarzenia czekają także warsztaty i sesje networkingowe, inspirujące do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.

ELZAB SA jest jednym z głównych producentów kas i drukarek fiskalnych w Polsce. Spółka produkuje również wagi elektroniczne, szuflady kasowe, sprawdzarki cen, drukarki etykiet oraz akcesoria do integracji systemów kasowych. Do sklepów trafiło ponad 600 tys. urządzeń fiskalnych, a marka ELZAB stała się synonimem solidności i jednym z najlepiej rozpoznawalnych brandów branży w Polsce. Odbiorcami produktów ELZAB są sieci handlu detalicznego, sieci sklepów odzieżowych, stacji paliw czy popularne restauracje.

Florabo - rozwój dużych miast łączy się z potrzebą tworzenia „miejskich plantacji” – alternatywnych ogrodów i ekosystemów. W obliczu braku powierzchni, degradacji środowiska, miejskiego betonu, czujemy się bezradni i sfrustrowani. Szczególnie niepokojąco wygląda sytuacja wewnątrz klimatyzowanych konglomeratów biurowych. „Syndrom chorego budynku” to termin, za którym kryją się liczne międzynarodowe opracowania, opisujące destrukcyjny wpływ nieprawidłowo zbilansowanego środowiska pracy na zadowolenie i wydajność pracowników.

Florabo chce to zmienić. Firmie zależy na tym, aby roślinność znów brała aktywny udział w naszej codzienności, cieszyła zmysły i pobudzała do działania. Florabo zostało założone w 2010 roku przez projektantkę i architekta krajobrazu - Halinę Kamińską.

Managers Group MA – producent pieca FORNEXT:
Piece FORNEXT to zaawansowane technologicznie urządzenia, które zapewniają możliwość ciągłej sprzedaży świeżego, dobrze wypieczonego pieczywa, dając gwarancję prawidłowego przebiegu całego procesu wypiekania.
Na tle konkurencji piece wyróżnia łatwość obsługi. Innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak PRESS AND BAKE pozwalają pracownikom sklepów korzystać z pieca bez obaw, wykluczając możliwość przeprowadzenia nieprawidłowego wypieku. Właściciel może kontrolować proces poprzez zdalny dostęp na bieżąco lub poprzez kontrolę historii zrealizowanych wypieków.


Narodowy Instytut Audiowizualny NInA
Zadaniem Instytutu jest rejestrowanie najbardziej wartościowych wydarzeń polskiej kultury, digitalizacja dziedzictwa kulturowego oraz realizacja programu zachowania, rozbudowy oraz udostępniania zgromadzonych zasobów. Od maja 2015 roku NInA otworzyła podwoje swojej nowej siedziby przy ul. Wałbrzyskiej 3/5, gdzie każdego dnia odbywają się wydarzenia edukacyjne oraz promujące polską kulturę audiowizualną.


SHIMA to producent rękawic i odzieży dla motocyklistów. Ich projekty są wynikiem lat spędzonych na poszukiwaniu najlepszego komfortu, efektywności, a przede wszystkim bezpieczeństwa. Konstrukcje dopracowane w detalach, najlepszej klasy materiały oraz najskuteczniejsze technologie ochronne to cechy, dzięki którym firma, działająca na rynku zaledwie od 2009 roku,  wyrosła na lidera sprzedaży na rynku polskim.


Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (UKSW) to publiczna uczelnia łącząca tradycję z nowoczesnością. Na dwóch kampusach ponad 16 tys. studentów i doktorantów może korzystać z innowacyjnego zaplecza dydaktyczno-badawczego: nowocześnie wyposażonych sal, laboratoriów ze specjalistyczną aparaturą, czy pracowni technik radiowo-telewizyjnych. Uniwersytet jest otwarty na współpracę z naukowo-dydaktycznymi ośrodkami zagranicznymi, jak i szeroko rozumianym otoczeniem społeczno-gospodarczym.


Koncepcja marki Vzór stworzona została przez Jakuba Sobiepanka na Wydziale Wzornictwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, w ramach pracy magisterskiej obronionej w pracowni Tomasza Rygalika. Dyplom został wyróżniony nagrodą „Coming Out” jako jeden z czterech najlepszych w dziedzinie wzornictwa w 2012 roku.

Wypracowanie koncepcji marki, zakładającej stworzenie spójnego modelu wdrażania ikon polskiego projektowania do produkcji seryjnej, zajęło blisko dwa lata. Istotnym elementem tego procesu było przywrócenie do życia trzech projektów foteli Romana Modzelewskiego, przy użyciu nowoczesnych materiałów i technologii, z jednoczesnym poszanowaniem praw autorskich.


Założone przez Oskara Ziętę studio projektowo-inżynieryjne, Zieta Prozessdesign, jest interdyscyplinarnym zespołem, składającym się z architektów, projektantów, inżynierów i technologów. Ich stałymi współpracownikami są psychologowie, biolodzy, naukowcy i wielu specjalistów z innych dziedzin, tworzący wspólnie innowacyjne rozwiązania. Takimi rozwiązaniami są technologie FiDU oraz 3+, służące stabilizacji blachy różnych typów metali. Dzięki tym procesom można uzyskać unikatową, trójwymiarową formę oraz tworzyć nieskończone kombinacje układów mebli.


 

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013