Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail, który podałeś przy zakładaniu konta wyślemy hasło.
adres email:
Zaloguj się
login:
hasło:
PROFIL STOPNIA I-GO:
- KONTO BEZPŁATNE
- UMOŻLIWIA DOKONYWANIE ZAKUPÓW NA PORTALU
- UMOŻLIWIA KORZYSTANIE Z KOMUNIKATORÓW: VIDEO CZAT, FORUM ORAZ BLOGA
- UMOŻLIWIA PREZENTACJĘ SWOJEJ TWÓRCZOŚCI W SPOŁECZNOŚCI FORMWELL.PL
- PROFIL WIDOCZNY PO WYSZUKANIU PRZEZ WYSZUKIWARKĘ
CHCESZ ZAŁOŻYĆ PROFIL STOPNIA I-GO - NACIŚNIJ zarejestruj

JEŻELI JESTEŚ ARTYSTĄ, PROJEKTANTEM, ARCHITEKTEM, ZAPRASZAMY DO ZAŁOŻENIA PROFILU STOPNIA II-GO. KORZYŚCI Z ZAŁOŻENIA PROFILU
- PODPISANIE UMOWY HANDLOWEJ Z PORTALEM
- SPRZEDAŻ SWOICH PRAC
- PREZENTACJA I PROMOCJA SWOJEJ TWÓRCZOŚCI NA STRONACH PORTALU I POZA PORTALEM
- KORZYSTANIE Z KOMUNIKATORÓW: VIDEO CZAT (TAKŻE ORGANIZOWANIE), FORUM ORAZ BLOGA
- DOKONYWANIE ZAKUPÓW NA PORTALU
- KONTO BEZPŁATNE
CHCESZ ZAŁOŻYĆ PROFIL STOPNIA II-GO - NACIŚNIJ zgłoś się

Przemysław Strożek - wykład Potencjał gramofonu. Bauhaus i współczesna kultura didżejska, Galeria Arsenał

12 sierpnia w białostockiej Galerii Arsenał, Przemysław Strożek wygłosi wykład "Potencjał gramofonu. Bauhaus i współczesna kultura didżejska" w ramach cyklu "Czy sztuka jest potrzebna i dlaczego". Jest to wydarzenie towarzyszące wystawie "Wokół Bauhausu" którą można oglądać do 21 sierpnia.

Wykład towarzyszący wystawie „Wokół Bauhausu” poświęcony zostanie relacjom między awangardowymi eksperymentami a kulturą didżejską, która w sztuce współczesnej reprezentowana jest m.in. przez Christiana Marclaya i Dja Spooky’ego.

W 1924 roku niemiecki krytyk Rudolph Lothar napisał tekst pt. Mówiąca maszyna: esej techniczno-estetyczny, w którym zwrócił uwagę, że w dyskusji o nowej sztuce odsuwa się na margines znaczenie fonografii. W rzeczywistości, fenomen odtwarzania, nagrywania i przetwarzania dźwięku, już wtedy inspirował awangardowych artystów, ale eksperymenty, które podejmowali z gramofonami nie odbiły się szerszym echem. Nauczyciel Bauhausu, Laszlo Moholy-Nagy, pragnął przeobrazić wówczas gramofon w instrument muzyczny, w obiekt nie odtwarzający, ale tworzący muzykę. Wysunięte przez niego idee zostały podjęte później przez Paula Hindemitha oraz Johna Cage’a, kiedy możliwości techniczne pozwalały na bardziej nowatorskie eksperymenty. Są one uznawane dziś za prapoczątki kultury didżejskiej.

dr Przemysław Strożek – adiunkt w Instytucie Sztuki PAN, zajmuje się relacjami historycznej awangardy z kulturą popularną i sztuką współczesną.

 

źródło: http://galeria-arsenal.pl/

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013