Zalety dobrze zrobionych stron internetowych
Sklepy internetowe w coraz większym stopniu zastępują sklepy stacjonarne. Tym samym wiele biznesów rozpoczyna swoją działalność i nie tylko stacjonarnie, lecz również w wirtualnym świecie. Aby jednak rozpocząć sprzedaż przez internet należy wykorzystać profesjonalną stronę internetową. Aby ją tworzyć warto skorzystać z usług dostępnych firmy tworzącej sklepy internetowe. Coraz częściej Olsztyn, lecz także pozostały miasta oferują szeroką sieć sklepów internetowych. Klienci w internecie wyszukują wartościowe dla nich treści. Są to nie tylko poradniki, przepisy czy też tutoriale lecz również produkty na sprzedaż.
Dlatego też nowoczesne sklepy internetowe opierając się na budowaniu prostej oraz eleganckiej szaty graficznej, która będzie w pełni dostosowana do potrzeb klientów, a ponadto umożliwi im przegląd wszystkich niezbędnych informacji. Dobra strona internetowa to taka, która jest przystępna dla klientów, natomiast nie odwraca uwagi na takie rzeczy, które są niepotrzebne.
Strona internetowa na urządzeniach mobilnych
Bardzo często sklepy internetowe oraz ich oferty przeglądane są nie tylko na laptopach czy komputerach lecz również na urządzeniach mobilnych. Tym samym strona internetowa powinna charakteryzować się doskonałą responsywnością, aby wszystkie elementy widoczne na niej odpowiednio skalowalny się na poszczególnych urządzeniach.
Oczywiście w przypadku urządzeń mobilnych można zastosować skróconą czy też uproszczoną wersję strony internetowej, należy jednak zawsze skupić się na najważniejszych kwestiach, a także zachowaniu czytelności oraz przejrzystości. Najczęściej w w celu zwiększenia przejrzystości strony internetowej stosuje się tylko 2 rodzaje czcionek, aby nie dochodziło do efektu bałaganu. Minimalizm oznacza w tym przypadku czytelność, a także możliwość szybkiego przeglądania informacji oraz czytania.
Kreowanie czytelnych stron internetowych
Nowoczesne projektowanie stron internetowych opiera się często tak zwany flat design, czyli rezygnacja z bardzo skomplikowanych cień czy też obszernej palety barw. Zamiast tego ogranicza się liczbę kolorów do niezbędnego minimum. Jednocześnie ich intensywność zostaje także bardzo ograniczone. Dzięki temu uzyskuje się wyraźne barwy, kontrastujące ze sobą, co powoduje, że poszczególne elementy umieszczone na witrynie są bardzo szybko rozpoznawalne. Co więcej stosuje się także kombinacje kolorystyczne zgodnie z psychologią kolorów. Oznacza to, że te elementy na stronie internetowej, które są najważniejsze wyróżnia się takimi kolorami jak czerwony czy żółty. Użytkownik od razu zauważa, że po kliknięciu w czerwonych czy też żółty element będzie mógł przejść do kasy, kontynuować zakupy czy też wykonać inną ważną czynność.
Natomiast w przypadku tła najczęściej stosuje się pastelowe kolory, które wprowadzają w Odpowiedni nastrój mogą być one również nawiązaniem do logotypu danego przedsiębiorstwa, lub też do branży w której ono działa. Ważne jest jednak zachowanie umiaru w grze kolorami, a także minimalizmu.